En af de kommunikationsdiscipliner vi udfører hos Irnerkom er pressemeddelelser. Overskriften i en pressemeddelelse skal være aktuel og fængende, så den vækker mediernes og læsernes nysgerrighed. Underrubrikken skal være kort og fange essensen af vinkel og budskab. Det er vigtigt at definere de væsentlige målgrupper, som budskabet eller nyheden skal nå ud til, og derefter vælge de medier der er relevante i forhold til målgrupperne. Hvis man formår at skrive en veldrejet pressemeddelelse med en aktuel vinkel, så er der en god sandsynlighed for, at den bliver bragt videre i de pågældende medier – som f.eks. kan være de landsdækkende medier, regionale medier, lokale medier, fag- eller erhvervsmedier.
FTZ, som er Danmarks førende leverandør og partner til den professionelle autobranche, ønskede at kommunikere bredt ud, at de bygger nyt hovedsæde. Pressemeddelelsen blev bragt i et landsdækkende medie, i flere regionale medier og i fagmedier.